VlagUK PROFIT SITE
© Casting International ®


Public Relations


Alle begrippen met een * gemerkt, hebben een definitie die te vinden is in de
Zoek&Vind-machine over Casting International.


De publieke opinie is ten opzichte van de gewelddadigen, machtiger dan buskruit

Public Relations (PR)


Inleiding

De Public Relations is gericht op de consument (doelgroepen);
met als doel om het aantal kijkcijfers te vergroten voor onze producten (films en Zoek&Vind-machines ter kennis-deling).

De PR is vooral bezig de consument / de kijker / het grote publiek / de gebruikers te activeren om naar onze films en websites (videoclips Zoek&Vind-machines) te gaan kijken, en interactief via crowdsourching te participeren; aldus een deel van hun tijd te besteden aan het consumeren van onze films.

PR start met het publiek te informeren als de AV-content* in shooting-productie fase gaat.
Het publiek zal dmv weblogs en sociale media geïnformeerd worden.
Ook zijn er een aparte TV-programma-formats om het publiek te teasen*.

De PR gedachte van het bedrijf gaat uit van 2 fundamenten:

  1. Het "gat" in de markt is een feitelijk gegeven (namelijk dat er een grote vraag is naar kennis omtrent
    'ik/mij/mezelf*', 'vrede*, geweldloosheid*', 'geluk*, 'het lot* der toeval*', en 'bewustzijn*';
  2. Dit dient op een plezierige manier gebracht te worden.

De PR is gericht op 6 onderwerpen:


A) De consumenten vraagt naar kennis over geluk*.

CI(SU) speelt op deze vraag van de markt in door interactief communicerend educatie te geven:
(1)        CI creëert kenniscentra op kanalen 1 (RECO-TV) en 2 (IR-TV) die de wetenschap doorgeeft over de werking van de Menselijke geest.
In het Westen wordt er op school niet opgeleid over hoe de Menselijke geest werkt.
Je wordt geacht deze kennis door vallen en opstaan zelf te leren.
Deze onderwijs lacune zorgt voor veel verwarring en frustraties, zich uitend in heel veel geweld, aldus ongeluk.
Wij geven onderwijskundig aandacht aan dit soort mindscapes*.
Ook leren we op een andere manier naar problemen te kijken, bijv: dmv de visie van één-smaak,
Hier is niet een persoonlijke mening van belang, niet een partij kiezen.
Wel een product dat aangeboden wordt dat op een andere manier naar de realiteit kijkt; anders dan de kijker uit gewoonte gewend is.
Er is daarbij geen politieke mening over de gevisualiseerde realiteit; wél is er een Menselijke benadering.


B) De consument vraagt naar vermaak en is leergierig.

CI(SU) speelt op deze vraag van de markt in door het geven van entertainment* (vermaak, amusement)
Dat gaan we doen door:
(2)        op een speciale weblog dagelijks te vertellen over de voortgang van producties dmv het geven van nadere
            achtergronden inzake bedrijfsactiviteiten, interviews en presentaties van en door medewerkers, etc.

(3)        de distributies van de verfilmde en geproduceerde projecten gedurende het jaar; te denken valt niet alleen aan RECO-TV (kanaal 1 van Reality-TV)
            en IR-TV (kanaal 2 van Reality-TV), maar ook aan alle andere distributie kanalen waar onze filmproducten te zien zijn.

Essentie van de PR-functie is dat de consument geprikkeld wordt om te gaan kijken, en dat na vertoning de consument de behoefte voelt e.e.a. nogmaals te ervaren, cq indien hij/zij e.e.a. een tweede keer of derde keer participeert hij/zij niet uit verveling wegzapt*, maar blijft kijken.

De PR gaat ook via een eigen aparte edutainment vorm dmv:
(4)        programma’s van het format de ‘Making of ….. (titel)'.
            ‘Making of…' programma's zijn de voorlopers, de 'teasers*' van elk nieuw programma.
            Ze vertellen voorafgaand of gedurende de release over wat de consument kan verwachten.
            Modern media gedrag is dat de consument weet wat hij/zij ziet en hoort.
            Daarom mag ‘de Making of…’ geen ‘’versgeperste sinasappels verkopen als cola’’.
            De consument dient de vrijheid te hebben om bewust voor ons te kunnen kiezen.

Inhoudelijk is de PR van het CI(SU) product er op gericht om de consument te informeren wat hij/zij bij CISU kan kiezen en wat er zoal te kiezen valt bij ons.
Een gedachten-fundament daarbij is dat de consument wil kiezen uit onze encyclopedieën* omdat het een ontspannen manier is van leren.
Daarom dient de PR-zelf óók rubbernecking* te zijn.

(5)        CISU maakt heden alleen gebruik van de publieke media als we op locatie* werken.
Dan komen er vaak (in aanleg 'ongewild') veel mensen kijken en is er dus een grote publieke belangstelling.
Het publiek in beeld geeft een (cinematografisch) probleem.
Om van dit nadeel een voordeel te maken (kijkcijfers staan centraal!), zijn ook op de set-locaties adverteer-mogelijkheden voor sponsors en adverteerders (bijvoorbeeld parasols met merknaam); een filmset wordt aldus 'één grote marketing- & PR show'.

(6)        Qua logistieke PR zijn onze websites als een etalage met reclame, bijv. voor logistieke*
             advertenties om mensen te werven voor castings* en dergelijke.
De werving en selectie gebeurt grotendeels op het secretariaat, middels ons eigen zakelijk netwerk en/of oproepen via de sociale media.
Het bedrijf heeft één Twitter account; twee Facebook accounts; 1 LinkedIn; en 3 Youtube kanalen.
Daarnaast is in de casting* branche* de mond-tot-mond reclame zeer belangrijk.


Dit is een korte samenvatting.
Als u meer informatie wilt hebben, bijvoorbeeld over open vacatures voor PR of promotie, neem dan met ons contact op via onderstaande knop

Contact formulier