VlagUK PROFIT SITE
© Casting International ®

Doelgroepen


De doelgroep(en)

De doelgroepen voor de filmproducten van Casting International zijn (Wereldwijd):

  • het grote publiek (heel veel, heel verschillende Mensen uit alle lagen van bevolkingen die belangstellend en geïnteresseerd zijn in onze filmproducten)
  • de consumenten (heel veel, heel verschillende Mensen uit alle lagen van bevolkingen die geld uit te geven hebben)
  • de kijkers             (heel veel, heel verschillende Mensen uit alle lagen van bevolkingen die bij toe-val in contact komen met het film-product, bijv. doordat ze aan
                                   het zappen waren)
  • de gebruikers      (heel veel, heel verschillende Mensen uit alle lagen van bevolkingen die met opzet de films zien en de encyclopedieën bezoeken om educatief
                                   zelf-kennis op te doen)

Dit zijn allen de indirect geld-gerelateerden,

Zij nemen de producten af die speciaal voor hen door CI(SU) gemaakt zijn.
Deze afnemers-soort betaalt in principe (in eerste aanleg) niet voor de producten.
Elk product van CISU is wel speciaal voor deze doelgroep(en) gemaakt,
de opzet is namelijk zoveel mogelijk kijkcijfers scoren.

De hoeveelheid en kwaliteit van deze doelgroep(en) bepaalt per product, de prijs die de direct geld-gerelateerden, de klanten van CI(SU), betalen.
Overigens is dié prijs nog gedifferentieerd i.v.m. de meertaligheid*, de diverse afzetkanaal versies, en de prijslijstdiversiteit voor tactische (distributie kanalen) en technische (adverteerders* en sponsors*) markten.

Een algemene omschrijving van de gehele doelgroep 'de indirect geld-gerelateerden' luidt:

"Elk mens die in staat is zich in meer of mindere mate te identificeren* met de getoonde Audio-Visuele* beelden* tijdens een verhaalsvertelling en zich hiervan bewust* kan zijn".

De doelgroepen hebben de volgende behoeften:

  • het moet leuk zijn (entertainment*),
  • je dient op een snelle en simpele manier te kunnen leren betreffende je persoonlijke ontwikkeling en meningsvorming (educatie*), en
  • het mag niets kosten (financieel gratis of laagdrempelig).

Het moeilijkste om deze content te produceren is de eis dat het simpel, eenvoudig gebracht dient te worden.
Een eenvoudige uitleg van de spiritueel-filosofische moeilijke materie, om, het liefst alleen met plaatjes en geen tekst, de educatie toegankelijk te maken voor het publiek, zonder populisme of vervlakking, vereist de techniek van ‘’simple mind’’;
dit is het spiegelbeeld van ’’the more brains, the more pains’’ voor de film-director.

Omschrijving van de doelgroep:

De Mens die, door middel van entertainment*, méér van en over zichzelf en
zijn leef/woon/werk-omgeving op deze Aarde wil weten.

De markt van het publiek / de kijkers:

Deze ‘samenkomst van vraag en aanbod’ is een indirect financiële markt, doch de belangrijkste markt van allen.
Voor deze markt wordt het product* gemaakt, het publiek/ consument / kijker / gebruiker is de klant / koning.
Het doel is hen, afhankelijk van het format massaal-specifiek-persoonlijk te bereiken
(elk format / filmproject heeft nadere om- en beschrijvingen van gespecificeerde doelgroepen die het bereiken wil).

Hoge kijkcijfers zijn het criteria voor succes.
De andere markten (strategisch, tactisch, technisch, en logistiek) zijn middelen, overigens met de belangen dat

  1. filmrealisaties zonder deze drie markten niet kunnen geschieden, en
  2. zij door opdrachtverstrekking (filmthis...opdracht) tot tactische problemshooting* de producten initiëren.

Hoge kijkcijfers worden gemeten door onafhankelijke instanties, door werkaannemers, en CI(SU).
De kijkwaardering van het publiek is daarbij het fundament voor de gehele marketing.
Voor de tactische marketeer(s) binnen CI(SU) is dan ook een taak weggelegd van het uitvoeren, managen en delegeren* van markt onderzoeken en PR.
Het interpreteren van de resultaten ervan gebeurt door de staf van CI.


‘Behoeften-hiërarchie van de consument’  volgens Maslow.

De psycholoog Maslow bewees dat de consument voortdurend behoeftenbevrediging wil.
Dat begint met basisbehoeften (eten, drinken onderdak), en stijgt dan in behoeften naar materie (geld) dat veiligheid biedt. Maar méér materie (geld) biedt-niet méér veiligheid.
Sterker: méér leidt tot minder (…).
De mens zoekt betekenis, zingeving, streeft naar bewustzijngroei naar zelfverwezenlijking.
Luxe kan, maar geluk kan niet worden gekocht.
Hieronder vindt u een schema tonende hoe CI(SU) hierop inspeelt:

De behoeften van een Mens beginnen onderaan de piramide, en lopen daarna op.
De formats van Casting International geven informatie, educatie en kennis parallel oplopend in de gevraagde behoeften.

Doel van CI(SU) is zoveel mogelijk mensen bereiken via (a) diverse kanalen en (b) dmv gelaagdheid.
Ad. a. De diverse kanalen zijn gevisualiseerd in de distributie-pyramide van de tactische markt.
Gedurende de looptijd van een distributie is de kans groot dat de kijker het betreffende filmverhaal meerdere keren te zien zal krijgen via de verschillende mediakanalen.

Ad. b. Gelaagdheid wil zeggen dat de verhalen zó gemaakt zijn dat zij meerdere keren geconsumeerd kunnen worden en de consument gedurende een consumptie elke keer opnieuw nieuwe elementen ziet, hoort en voelt (ervaart).
Dit gebeurt omdat er veel dingen tegelijkertijd verteld worden via een strategische verhaalslijn, in een tactische verhaalslijn, en een technische verhaalslijn.
In de strategische verhaalslijn worden boodschappen in de vorm van educatie-kaders gegeven en
is er een aparte symbolische verhaalslijn (bijv. een gag*, of bijzondere foto-visualisaties* tussendoor).
De tactische verhaalslijn geeft, via een introductie en evaluatie, aparte verhaaltjes vooraf en achteraf.
De technische verhaalslijn is het basis verhaal.

Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van een mix van psychologische* communicatie gelaagdheden:
de ontvanger / consument verkrijgt op een bewust* niveau het basis verhaal; op een onderbewust* niveau spirituele* kennis; en op een onbewust*niveau entertainment* emotiestemmingen*.
Naarmate de consument een product meer keren consumeert, stijgt de onbewust gerichte informatie naar het onderbewust niveau, en de onderbewust gerichte informatie naar het bewustzijn niveau.
Ook deze benadering van gelaagdheid is nieuw en origineel* in de Audio-Visuele* industrie.

De motivatie van de consument om het product / dienst meerdere keren tot zich te nemen is
in eerste instantie nieuwsgierigheid, die opgewekt dient te worden door de PR.
Daarna zorgt de hoge kwaliteit van entertainment* en educatie* ervoor, dat de kijker bij elke herconsumptie de nieuwe elementen bewuster* ziet.
De kwaliteit van de entertainment* wordt gegarandeerd door de originele* / authentieke verhaalsvertelling, de Art-direction*, en de filmspiegelfilosofie*.
De kwaliteit van de educatie* wordt gegarandeerd door het niet-moralisme*, de encyclopedie* (zoek & vind systeem op het intranet van IR-TV en RECO-TV),
en de spirituele* boodschappen die elk mens* betreft.

Om bovenstaande ook daadwerkelijk te realiseren is er naast de filmspiegelfilosofie* top-apparatuur nodig omdat niet alleen de mooie verhalen met hun gelaagdheid van belang zijn (de content) maar ook de vormgeving (die er voor zorgt dat je het gevoel hebt alsof je in een natuurlijke werkelijkheid* van een spiegel* kijkt).
De combinatie van die twee is de sleutel tot het bereiken van hoge kijkcijfers.

De 3 essentiële klant-voordelen van de consumenten markt

(klanten: de gebruiker/ consument / het publiek)

 

hoogwaardige edutainment

interactieve encyclopedie

gratis rubbernecking

Producten:

X

X

X

ON-LINE DISTRIBUTIES

X

X

X

RECOnstructies

X

X

X

International…Researches (documentaires)

X

X

X

Mediaplan speelfilms

X

X

X


Exclusieve Verkoop Argument:
De on-line gratis verkrijgbare producten van CI(SU) geven de kijker/gebruiker hoogwaardige entertainment
via een interactieve encyclopedie, die emotioneel inspirerend werkt.


Kijkwaardering:

De kijker kan ingedeeld worden in verschillende categorieën, waardoor het bepalen van de doelgroep van een AV-product
gemakkelijker wordt in het gebied van entertainment.
Een boek laat ruimte over voor het persoonlijke voorstellingsvermogen van het idee* binnen het identificatieproces, bij een film is dit idee reeds ingevuld met beelden, doch door cinematografische suggesties te wekken middels het begrip filmtaal is er op een andere manier ruimte over voor het idee.
Een voorbeeld hiervan is een format bepaling van Aliëns Project, waar beschreven staat hoe de suggestie van een verkrachting wordt gewekt, terwijl deze niet daadwerkelijk wordt vertoond.
(mits het een persoonlijke agressiebegeerte van de dader(s) is; indien het een structurele staatsaangelegenheid is -bijvoorbeeld als wapen van etnische zuiveringen- wordt elke suggestie geneutraliseerd door feitelijke vertoning, overigens post-productioneel door het levend stripboek gemanipuleerd om mogelijke diepliggende donkere verlangens van het beest-in-de-mens bij sommige kijkers niet te activeren).

De emotie*theorie heeft drie uitgangspunten:

Een emotie is altijd een reactie op een situatie of een gebeurtenis;
Een emotie is geen innerlijke staat, maar een energie-proces (energy in motion); en
het emotieproces bestaat in ieder geval uit een cognitief informatieverwerkingsproces en een affectieve reactie.
Zo kunnen we mensen, dingen en gebeurtenissen indelen met behulp van cognitieve categorieën.
Zo'n categorie bevat een verzameling onderscheidende kenmerken en objecten.
Met deze objecten en kenmerken kan men snel herkennen en indelen.
Op dezelfde manier worden ook hele situaties herkent en kunnen ze gecategoriseerd worden.
Alle informatie die op de kijker afkomt wordt terug gebracht tot een begrijpelijk geheel, waarop adequaat gereageerd kan worden.
Als men emoties voelt die niets te maken hebben met de eigen situatie spreekt men van "gemedieerde emoties*".
Dit gebeurt bijvoorbeeld als de kijker ziet hoe een filmpersonage onrechtvaardig wordt behandeld:
het gehele emotie*proces treedt op, maar men is zelf niet betrokken bij de situatie.
Door de toegepaste view wordt de kijker wel geactiveerd om zelf iets aan de onrechtvaardigheid te kunnen doen!

Voor de gebruiker van de encyclopedieën gelden andere criteria dan kijkwaardering.
Deze worden gemeten met marktonderzoeken.

 Dit is een samenvatting.
Als u meer informatie wilt hebben, bijvoorbeeld omdat u mee wilt helpen bovenstaande te laten realiseren, neem dan met ons contact op via onderstaande knop

Contact formulier